The issue of non-linearity in the context of digital games composition

Authors

  • Mathews Justiniano Silva Brasília University
  • Antenor Ferreira Correa Brasília University

DOI:

https://doi.org/10.52930/mt.v8i2.270

Abstract

The objective of this article is to reflect upon the creative peculiarities that non-linearity imposes on music composers for videogames. These demands, despite having arisen due to the interactive characteristics of videogames, can certainly provide technical and conceptual material in the scope of conventional composition. In order to ground these considerations, some typical adaptive music procedures are considered, such as looping, horizontal resequencing and vertical overlap.

Author Biographies

Mathews Justiniano Silva, Brasília University

Mestre em música pelo programa de pós-graduação em música da UnB.

Antenor Ferreira Correa, Brasília University

Antenor Ferreira Corrêa é compositor, percussionista e Professor Associado da Universidade de Brasília. Possui pós-doutorado pela Universidade de Granada (Espanha) e pela Universidade da Califórnia, Riverside (Estados Unidos). É coordenador do MidiaLab-UnB – Laboratório de Pesquisas em Arte Computacional. Possui seis livros publicados, entre estes Análise Musical como Princípio Composicional (EdUnB, 2014), além de diversos artigos em periódicos científicos, além de CDs e DVD. Possui bolsa produtividade nível PQ2 do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico – CNPq.

Published

2023-12-31